Topic: Cycling and Walking

Maintaining high quality standards and excellent customer service will be critical to the successful rollout of cycle sharing in India over the coming years. Public cycle sharing systems: A planning toolkit for Indian cities introduces the key ingredients of best practice cycle sharing systems. The toolkit draws from lessons learned from cycle sharing projects around…

2 0 1 0 年广州市修建了1 0 0 0 多公里的绿 道,成为了广州市民休闲娱乐的新去处和 交通出行的新路径。对于广州市,这个项 目的意义却远远不止改善了居民生活的 品质,绿道还倡导了“绿色出行,低碳生 活”的新理念,给广州的市民及游客提供 了舒适便捷的出行方式,开创了城市交通 的新时代,走出了可持续交通的新篇章。I TDP二十年来一直致力于绿道及慢行系 统的研究,拥有世界顶级的专家团队。在 过去的一年里,I TDP致力于广东省绿道 的研究,基于I TDP团队的经验和在广东 省内广州市、东莞市、惠州市、阳江市的 工作,提出了适合广东省绿道的规划与设 计原则,希望省、市级领导能从中获取一 些灵感,并在未来绿道建设过程中有所帮 助。将广州的绿道建设成为广东省乃至全 国的可持续交通示范性工程。

Bicycle Parking Facility Manual – ASCOBIKE Mauá Model A guide to the creation of urban bicycle parking garages in the model of the bicycle parking facility created and administered by ASCOBIKE — Association of Bicycle Users of Mauá, in Mauá, Brazil, in the metropolitan region of São Paulo, the largest city in South America. Manual de…

Download this presentation Source: Bradley Schroeder

Download this presentation Source: Luc Nadal

Razón #1: Tengamos nuestra prioridades bien establecidas Razón #2: Nuestras banquetas en su gran mayoría no dan los anchos necesarios ni siquiera para los peatones Razón #3: No queremos conflictos entre ciclistas-peatones Razón #4: La bicileta en un programa serio de movilidad urbana  no debe ser vista como un juguete. Debe ser visto como un vehículo que como tal…

El diseño, ubicación y funcionamiento debe ser congruente con el resto de la red. El diseño debe ser el mismo que el que se está impulsando en otros proyectos, específicamente el de la ciclovía Auditorio-Scotiabank: se debe promover la homogeneidad de la imagen en la Ciudad. La implantación de un sistema público de bicicletas compartidas en la…

Este texto concretiza las recomendaciones generales establecidas en el documento Promoción del uso de la bicicleta en la Ciudad de México, presentado por Bicitekas en abril de 2007 al Gobierno del Distrito Federal, respecto a una red de movilidad en bicicleta en la Ciudad de México. Para ello, Bicitekas y el Institute for Transportation & Development Policy, se dieron…

Subscribe

Sign up for updates on our projects, events and publications.

SIGN UP